1
DSC_0247

20-05-2021

Nauka matematyki nie musi być ani sztampowa, ani mozolna…

Uczniowie klasy 8 (MYP3) projektowali  na matematyce “klucz dla honorowego absolwenta ATUTu”. Projekt służył nauce obliczania objętość brył. Powstał między innymi klucz do wiedzy, który – jak twierdzą uczniowie – okazał się posiadać magiczne właściwości: daje możliwość przywołania świata wspomnień, a przyłożony do czoła otwiera komórki mózgowe… Wierzyć, czy nie, ale na przyswojenie wiedzy matematycznej działa na pewno magicznie;-)

Innym pomysłem naszych matematyków jest przyswajanie geometrii na… parkingu. Wyłożone równą kostką brukową przestrzenie na opustoszałej nieomal w ciągu dnia strefie parkowania okazały się idealne, by szare komórki dotlenić, a jednocześnie zaangażować do obliczeń. Tutaj znajomością geometrii musiała się wykazać klasa 7a !

Uczniowie Middle Years Programme zdobytą wiedzę muszą umieć zastosować do problemów realnego świata. Wydaje nam się, że takie, jak powyższe i podobne sposoby jej zastosowania wspierają świetnie proces przyswajania wiedzy i pozwalają uczniom wnikliwiej spojrzeć na rzeczywistość, a przy tym przez wywoływanie pozytywnych emocji wspierają proces uczenia.