21-12-2020

“Czy omawianie lektury zawsze musi zaczynać się od sprawdzianu?” – pyta (retorycznie) Pan Krystian Lipski, nauczyciel języka polskiego.

Oczywiście, że nie! Nasz nauczyciel jest przekonany, że rozbudzenie kreatywności przyczyni się lepiej do zapamiętania i zrozumienia lektury niż najbardziej szczegółowy sprawdzian. A w dodatku sprawi mnóstwo radości.

Uczniowie klasy 6 b wzięli udział w zdalnym projekcie „Lektura w pudełku”. Ich zadanie polegało na zgromadzeniu 10 przedmiotów, które kojarzą im się z treścią lektury – powieści „Alicja w Krainie Czarów” Lewisa Carolla. Potem w czasie lekcji języka polskiego on-line mieli opowiedzieć o zawartości swoich pudełek i uzasadnić dokonane wybory.

“To był to prawdziwy sprawdzian kreatywności!” – podkreśla z dumą Pan Krystian. Uczniowie wykazali się pomysłowością, talentami plastycznymi, maualnymi i niekiedy zupełnie niebanalną interpretacją lektury.
I o to właśnie chodzi w nauczaniu w ATUCIE. Brawo 6 b!