rysunek restauracji-001
restauracja prt-001
Menu-001
20210118_094809[1]-001

21-01-2021

Jak umiejętności z informatyki wykorzystać zdobywając wiedzę z biologii?
Uczniowe klas 5 pod opieką Pani Olivii, nauczycielki biologii zrealizowali zdalnie nietypowy w formie projekt poświęcony rodzajom odżywiania. Co z tym ma wspólnego informatyka? Ujawniamy poniżej.
Uczniowie z nauczycielką wymyślili… “Kosmiczną restaurację”, w której mogą się żywić wszystkie organizmy żywe, występujące na Ziemi, w tym: ludzie, zwierzęta, rośliny, bakterie, grzyby i porosty.
Dzieci dowiadywały się, jakie sposoby odżywiania są charakterystyczne dla tych grup organizmów i projektowały restaurację oraz komponowały menu dla jej gości.
Bazą do pracy były następujące wyobrażenia:
  • napis na wejściu “zakaz wstępu pasożytom”
  • strefa dla organizmów samożywnych z dostępem do CO2 (wydychanego przez kelnera lub wylatującego z ogniska, grilla lub kominka), H2O (serwowanej w szklankach lub konewkach wody) oraz światła (np. słonecznego)
  • strefa dla roślinożerców. Tutaj w menu pojawiła się sałatka, frytki, warzywa i owoce
  • strefa dla mięsożerców, a w niej uczta mięsna z kurczaka, indyka, wołowiny lub wieprzowiny
  • strefa dla wszystkożerców z menu, jak z ludzkich kuchni, zawierających zarówno pokarmy roślinne, jak i mięsne
  • mroczna strefa dla padlinożerców z daniami z martwych zwierząt
  • strefa, w której grzyby i rośliny mogą wzajemnie się poznać i rozpocząć symbiotytczną współpracę
  • strefa dla grzybów i bakterii – destruentów, wykorzystujących do odżywiania się szczątki zgniłych lub zaschniętych roślin, resztki niedojedzonych obiadów sprzed kilku dni
Fantastyczne projekty rysunkowe oraz wykonane w programie Sweet Home 3D, który piątoklasiści poznali na informatyce, wieńczą ten kreatywny projekt biologiczny.
Gratulujemy pomysłu na naukę przez zabawę!